Hamster Kombat، یکی از بازیهای محبوب تلگرام که در ابتدا توجه زیادی را جلب کرد، در حال تغییر استراتژی خود به سمت توسعه بلاکچین روی TON است. پس از اینکه ایردراپ این بازی نتواست انتظارات مالی کاربران را برآورده کند، تیم توسعهدهنده تصمیم گرفت تا با استفاده از یک شبکه لایه دوم روی بلاکچین TON، شانس خود را برای بازگشت به بازار امتحان کند.
همستر کامبت: از تلگرام به بلاکچین
بازی همستر کامبت که ابتدا به عنوان یک بازی tap-to-earn روی تلگرام راهاندازی شد، به دلیل کاهش محبوبیت، تصمیم به استفاده از فناوری بلاکچین برای تقویت جایگاه خود گرفت. حالا این بازی قصد دارد تا لایه دوم شبکه خود را روی بلاکچین TON راهاندازی کند تا عملکرد و مقیاسپذیری بهتری ارائه دهد.
لایه دوم در بلاکچین TON: چه معنایی برای همستر دارد؟
شبکههای لایه دوم معمولاً روی بلاکچینهای موجود ساخته میشوند تا سرعت تراکنشها و مقیاسپذیری را بهبود بخشند. در حالی که بلاکچینهای معروفی همچون اتریوم میزبان چندین لایه دوم مانند Base یا Blast هستند، TON در مراحل اولیه توسعه چنین فناوریهایی قرار دارد.
هرچند که در حال حاضر هیچ لایه دومی در بلاکچین TON عملیاتی نیست، اما این شبکه در حال کار بر روی سازگاری با پروتکلهای Ethereum Virtual Machine (EVM) است تا نقدینگی و توسعهدهندگان اپلیکیشنهای غیرمتمرکز (dApp) را جذب کند.
در ماه جولای، پروژهای به نام TON Applications Chain اعلام کرد که قصد دارد یک شبکه لایه دوم روی TON توسعه دهد و از فناوری لایه دوم Polygon برای این هدف استفاده کند.
وضعیت فعلی Hamster: کاهش چشمگیر کاربران
بازی Hamster Kombat که در ابتدا با استقبال زیادی روبهرو شد و 300 میلیون ثبتنامکننده داشت، پس از ایردراپ ناامیدکننده و عدم رضایت بازیکنان، با کاهش شدید کاربران مواجه شد و تا نوامبر تعداد کاربران فعال ماهانه 86% کاهش یافت و به 41 میلیون رسید.