در یک تحول بزرگ برای دنیای بازیهای غیرمتمرکز، همستر کامبت (Hamster Kombat) از بلاکچین لایه ۲ (L2) اختصاصی خود برای بازیهای Web3 با نام Hamster Network رونمایی کرد. این شبکه اولین L2 مخصوص بازیهای غیرمتمرکز بر روی TON (The Open Network) محسوب میشود که مقیاسپذیری بالا و کارمزدهای ناچیز را برای گیمرها و توسعهدهندگان به ارمغان میآورد.
طبق بیانیه رسمی در شبکه اجتماعی X (توییتر)، این بلاکچین با استفاده از فناوری TON طراحی شده تا تجربهای بهینه برای بازیهای Web3 فراهم کند. همستر کامبت در بیانیهای اعلام کرد:
ما با افتخار از راهاندازی Hamster Network خبر میدهیم – اولین بلاکچین لایه ۲ مخصوص بازی که بر بستر TON ساخته شده است! این شبکه، زیرساختی پرسرعت و مقیاسپذیر را برای برنامههای غیرمتمرکز (dApps) و بازیها فراهم میکند و هزینه تراکنشها را به حداقل میرساند.
Hamster Network: ترکیبی از سرعت، امنیت و مقیاسپذیری
Hamster Network بر پایه ماشین مجازی TON (TON Virtual Machine) ساخته شده که سازگاری کامل با قراردادهای هوشمند شبکه TON را تضمین میکند. این یکپارچگی به توسعهدهندگان اجازه میدهد بدون تغییرات گسترده، برنامههای غیرمتمرکز (dApps) خود را به این بلاکچین منتقل کنند.
همچنین، تمامی تراکنشهای انجامشده در Hamster Network روی بلاکچین لایه ۱ TON ثبت میشود، که امنیت و غیرمتمرکز بودن آن را تضمین میکند. از ویژگیهای کلیدی این شبکه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کیف پول داخلی یکپارچه
- پل ارتباطی رسمی (Canonical Bridge) برای انتقال داراییها
- صرافی غیرمتمرکز (DEX) اختصاصی
واکنش جامعه ارزهای دیجیتال به راهاندازی Hamster Network
شایعات زیادی درباره برنامههای همستر کامبت برای راهاندازی بلاکچین لایه ۲ اختصاصی مطرح شده بود و حالا که این پروژه رسماً معرفی شده، جامعه کریپتو و علاقهمندان به بازیهای غیرمتمرکز از آن استقبال کردهاند.
یکی از کاربران شبکه X با نام Crynet در واکنش به این خبر نوشت:
بالاخره یک بلاکچین که آماده ورود به دنیای بازیهای Web3 است – امیدواریم فقط همسترها در مسیر، حواسشان پرت نشود! این مقیاسپذیری بالا و کارمزدهای ناچیز همان چیزی است که توسعهدهندگان به آن نیاز داشتند.
همکاری عمیقتر تلگرام با TON و تأثیر آن بر بازیهای Web3
راهاندازی Hamster Network با افزایش تعامل تلگرام با شبکه TON همزمان شده است. اخیراً، تلگرام TON را به عنوان زیرساخت رسمی کریپتویی خود معرفی کرده و این همکاری میتواند نقش TON را در آینده کریپتو و بازیهای غیرمتمرکز پررنگتر کند.
با نزدیک به یک میلیارد کاربر تلگرام و پشتیبانی از برنامههای Web3، TON و Hamster Network میتوانند به یکی از بازیگران اصلی در صنعت بازیهای بلاکچینی تبدیل شوند.