بلاکچین TON در حال تجربه اولین آزمایش جدی خود است؛ آزمایشی که میتواند تواناییهای این شبکه را در مواجهه با موج عظیمی از کاربران و پروژههای سنگین نشان دهد. پروژههای متعدد و با کاربر بالا به تازگی در این شبکه راهاندازی شدهاند و هماکنون شاهد یک انفجار از فعالیتهای بیسابقه هستیم.
شروع هیجانانگیز Hamster Kombat
از 26 سپتامبر ساعت 10:00 به وقت UTC، شبکه TON بار سنگینی را تجربه خواهد کرد، زیرا بازی معروف Hamster Kombat که بیش از 131 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، شروع به مینت کردن توکنها میکند. این رویداد تاریخی از 26 تا 29 سپتامبر ادامه خواهد داشت و کاربران باید وضعیت ولیدیتورهای خود و سختافزارهایشان را به دقت تحت نظر داشته باشند. Hamster Kombat از همان ابتدا توانست جمعیتی بزرگ از کاربران را به خود جذب کند و حالا با راهاندازی بزرگترین ایردراپ تاریخ بلاکچین، انتظار میرود TON به شدت تحت فشار قرار گیرد.
سیل کاربران به سمت شبکه TON
این هفته، شبکه TON با ترافیک بیسابقهای روبرو شد. پروژههایی مانند DOGS و CatizenAI که به ترتیب 18 و 12 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند، به شبکه پیوستند و باعث افزایش قابلتوجه فعالیتها شدند. به دنبال این پروژهها، Rocky Rabbit و WatBird نیز به این اکوسیستم اضافه شدند و فعالیت شبکه را به اوج خود رساندند. با وجود این افزایش شدید در بار، شبکه TON به لطف طراحی پایدار خود توانست کمترین اختلالها را تجربه کند و این یک دستاورد بزرگ برای این بلاکچین محسوب میشود.
بزرگترین ایردراپ تاریخ بلاکچین
اما چالش اصلی هنوز در راه است. Hamster Kombat آماده است تا با ایردراپ عظیم خود که به 131 میلیون کاربر انجام خواهد شد، یکی از بزرگترین توزیعهای توکن تاریخ بلاکچین را رقم بزند. این رویداد، زیرساختهای TON را تا مرز تواناییهای خود خواهد برد و توانایی شبکه در مقابله با این بار سنگین را به آزمایش خواهد گذاشت.
فناوری جدید TON: راهحل یا شکست؟
برای مدیریت این بار عظیم، TON از فناوری جدیدی به نام "Mintless Jettons" رونمایی کرده است. این فناوری به گونهای طراحی شده که توزیع سریع توکنها را با هزینه گس حداقلی (زیر 1 دلار) ممکن میسازد. در شرایطی که انتظار میرود میلیونها تراکنش همزمان در شبکه انجام شود، این تکنولوژی میتواند نقطه عطفی در تاریخ بلاکچین باشد. حالا همه منتظر هستند تا ببینند آیا این فناوری میتواند شبکه را پایدار نگه دارد یا خیر.
آیا Hamster Kombat موفق خواهد بود؟
سؤال بزرگی که ذهن همه را مشغول کرده این است که آیا بلاکچین TON توانایی مدیریت این حجم از کاربران و تراکنشها را دارد؟ با توجه به تجربیات قبلی در پروژههای مشابه، جامعه کاربران و توسعهدهندگان امیدوارند که این رویداد با کمترین مشکلات همراه باشد. اما همیشه یک عدم اطمینان وجود دارد: آیا Hamster Kombat و تیم TON از پس این چالش برمیآیند؟